Užitečný obsahový marketing pro malý web

Hodně lidí si myslí, že obsahový marketing je jen o blogování. Já vám ukážu, že obsahový marketing se dělá už na samotných webových stránkách. Ukážu vám, že nemusíte blogovat, a stejně budete dělat užitečný obsahový marketing, který vám pomůže získat zákazníky.

Obsahová strategie

Proč dělat obsahový marketing?

Marketing je proces zaměřený na uspokojování potřeb zákazníka. Obsahový marketing ty potřeby uspokojuje obsahem.

Důvod, proč dělat „pořádný“ obsah, je právě to uspokojení zákazníka. Upokojení jeho zvědavých dotazů. Čím lépe na jeho otázky odpovím, tím spíš ho udržím na webu. Když bude samotný web dost výmluvný. Odpadá nutnost psát každý týden článek na blog.

Všichni víme, že aktualizovaný obsah je lepší (nejen z pohledu Google). Má to háček. Obsah musí dávat smysl zákazníkům a vašemu byznysu.

Přínos obsahového marketingu

Uspokojováním potřeb zákazníka, tedy jeho dotazů na internetu, můžu získávat návštěvnost na web prostřednictvím vyhledávačů, sociálních sítí nebo zpětných odkazů. To je jasná věc. Sice se na výsledky čeká dlouho, ale nakonec ta snaha nese ovoce.

Jenže.

Obsahový marketing musí navazovat i na offline propagaci firmy. To jsou vizitky, reklamy v novinách, na autě, v rádiu a televizi. Všechny tyto cesty povedou na hlavní stranu vašeho webu.

Jak to může v reálném světě fungovat vám ukáži na příkladu.

Mohl jsem si vybrat nějaký eshop. Obšlehnout jeho strategii a aplikovat ji na ten můj příklad.

Ale já dostal daleko blbější nápad. Ukáži to na smyšlené malířské firmě.

Obsahová strategie pro malířskou firmu

Předpokládejme, že jde o větší firmu, která má několik zaměstnanců a ambice růst z Prahy do dalších měst.

Právě bez těch ambicí se jakýkoli obsahový marketing neobejde, protože vám nakonec přivede zákazníky, které musíte odbavit.

Web už mají, ale chtějí nový a lepší. Takový, na který se nemusí stydět posílat klienty. Pracují na něm, ale nevědí si rady s obsahem. Zaručeně vědí, že nechtějí blogovat.

Budou tedy získávat návštěvnost reklamou a přes reference.

Cíl webového obsahu

Snažit se odpovědět na všechny otázky, které můžou potencionální zákazníky zajímat.

  1. Vyčerpávajícím způsobem informovat o službách malířské firmy. (Co? Co všechno? A co za to?)
  2. Poučit zákazníky o nabízených službách. (Proč to děláme takhle?)
  3. Pochlubit se ukázkami prací.
  4. Nabídnout zdarma pár rad, co pomůžou s rozhodováním.

Čeho chceme dosáhnout a jak to uděláme?

Především potřebujeme odpovědět na všechny dotazy, které můžou zákazníci mít. K tomu nám pomůže analýza konkurence (dozvíme se, jak to dělá konkurence) a analýza klíčových slov (dozvíme se, jak zákazníci na internetu hledají). Když to hledají na internetu, tak je to zajímá i mimo něj.

Odpovědi na různé dotazy pomůžou udržet návštěvníka na webu, aby neodešel jinam. Když odejde jinam, tak si třeba vymaluje sám nebo ho vybílí konkurence.

Jak na obsahovou strategii malého webu

Hlavní věc je určit si zákazníka. Člověka, který hledá malířské služby. Bude to přesný opak typického zákazníka Obi.

Protože děláme obsah pro webové stránky. Pomůže nám s tím analýza klíčových slov.

Protože budeme získávat i zákazníky z offline světa, je důležité promyslet si, co může zákazníky zajímat?

Struktura webu z pohledu zákazníka

Analýza klíčových slov nám ukáže i velkou řadu dotazů, které se hodí pro budování obsahového marketingu (například na blogu). Ale to není případ naší smyšlené firmy.

Takže vypustíme slova jako:

  • Inspirace malování
  • Jak vymalovat pokoj
  • Jak natřít zahradní domek atd.

Dotazy, které zajímají zákazníky, zapracujeme do vizualizace obsahové struktury webových stránek. Pro každý dotaz by měla vzniknout podstránka, ale jen pokud to dává smysl = má to přínos pro uživatele, dozví se tam něco přelomového, dozví se tam vůbec něco?

Obsahový marketing
Plán obsahu pro malý web – klikni pro zvětšení.

Zpracování obsahu

Na zpracování obsahu by měly existovat jednotné šablony, které uspíší vytváření nového obsahu. Dalším přínosem používání šablon, je přehledný a jednotný styl webu.

Příklad šablony obsahu

Co nabízíte
Popis služby, kterou nabízíte. Vyvarujte se popisu jednotlivých předmětů nebo míst, které natíráte nebo malujete.
Jak to probíhá
Musí si klient něco připravit? Musí zakrýt nábytek nebo si může připlatit za úklid?
Jak a čím
Co používáte při práci, jaké materiály a proč? Nepoužívat příliš odborné termíny.
Kdy si můžu vybrat barvu. Napsat o výběru barev + přidat odkaz na vzorník na webu (najednou má ten obsah/vzorník smysl).
Záruka
Poskytujete záruku na svoji práci?
Cena a konzultace
Na každé stránce by měl být orientační ceník, aby byla její informační hodnota vyčerpávající. Každý si nedovede cenu spočítat, takže je dobré zmínit konzultaci a zaměření. Zdarma?

Tvorba obsahu

Všechny tyto kroky vedly k tomu ke vzniku uceleného přehledu informací, které musí na stránce být. To je celá obsahová strategie pro malý web. Žádné záludnosti. Zajímavosti obsahu přispěje pár rad a návodů, které na stránkách konkurence chybí.

Podle jednotlivých stránek si vytvoříte svůj obsah nebo ho necháte vytvořit někoho kdo dělá copywriting.

Závěr

Důvod proč jsem psal tento článek. Chtěl jsem ukázat, že obsahová strategie se netýká jen psaní blogů, postů na Facebook, prodávání e-booků za e-mail. Samotná obsahová strategie začíná už u návrhu webu. A je jedno jestli jde o malířskou firmu, obchodní banku nebo eshop.

Diskuze

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *