Proč nespoléhat jen na SEO – Jak na SEO #2
Takže chcete, aby váš e-shop nebo firma vládla internetu? Chápu to. Ale než se pustíte do SEO, mám pro vás něco důležitého. V tomto článku vám ukážu, proč byste neměli stavět svůj online marketing jen na SEO. Uvidíte, jak různorodé strategie mohou posílit vaše online podnikání a proč je to pro váš byznys klíčové. Pojďme na to!
- SEO není všechno: V marketingu je dobré mít více želez v ohni.
- Rizika jednostranného přístupu: Jeden blbý Google update a máte zaděláno na problém.
- Síla sociálních médií: Sociální sítě je dobré posilovat, protože tam leží dost peněz.
- Emailový marketing a jeho síla: Proč je důležité mít dobrou emailovou strategii.
SEO není všechno
SEO je skvělé, ale… Představte si SEO jako vaši oblíbenou pizzu. Je úžasná, ale co kdyby to bylo jediné, co jíte každý den? Brzy byste zjistili, že vám chybí jiné chutě, vitamíny, živiny. Stejně je to s online marketingem.
SEO je důležité (Jak dělám SEO pro web), ale nemělo by být jediným způsobem, jak přitahovat zákazníky. A to tvrdím, jako SEO konzultant.
Rozmanitost je klíčová. Zapojte do svého marketingového mixu i další ingredience – sociální média, email marketing, affiliate marketing, možná i nějaký ten PPC. Díky tomu oslovíte širší publikum a nebudete závislí jen na algoritmech vyhledávačů.
Rizika jednostranného přístupu
Když SEO selže… SEO se neustále mění. Google a spol. pravidelně upravují algoritmy, a co fungovalo včera, dnes už nemusí. Pokud je vaše celá online strategie závislá jen na SEO, jedno změněné pravidlo může způsobit velké problémy.
Například v roce 2022-2023 proběhlo několik takových updatů algoritmů. Pro mnoho projektů to znamenalo rychlé přeorganizování online strategie, protože ze dne na dem přišli o velkou část organické návštěvnosti. Ta znamenala výrazný pokles příjmů.
Nedávejte všechna vejce do jednoho košíku.
Diverzifikací marketingových kanálů snižujete riziko. Když se SEO algoritmus změní, vaše sociální média nebo emailová kampaň vás podrží a pomohou udržet vaši online přítomnost silnou.
Síla sociálních médií
Víc než jen lajky. Sociální média jsou úžasný nástroj pro budování značky a vytváření vztahů se zákazníky. Jsou to místa, kde můžete ukázat svou firmu z lidské stránky, zapojit se do konverzací a stavět si komunitu.
Interaktivita je klíčová. Na sociálních sítích můžete rychle reagovat na aktuální trendy, přímo komunikovat se zákazníky a vytvářet obsah, který se šíří virálně. To vám SEO samo o sobě nenabízí.
Sociální sítě jsou perfektní prodejní stroj. Ale jenom, když máte fakt úžasnou nabídku. To že prodáváte elektro za stejné ceny jako všichni ostatní, to nikoho nezaujme. Máte ale nějaké speciální oblečení, jídlo, produkt? Stačí poutavá kreativa a máte vyhráno (prodáno).
Emailový marketing a jeho síla
Emaily jsou zase v módě. Emailový marketing je stále jedním z nejefektivnějších nástrojů pro přímou komunikaci se zákazníky. Můžete posílat personalizované nabídky, informovat o novinkách, budovat vztah.
Automatizace a personalizace. Díky moderním nástrojům můžete automatizovat své kampaně a zároveň je personalizovat podle chování a preferencí vašich zákazníků. To vám umožní mít s každým zákazníkem téměř osobní vztah.
SEO je super, ale když do mixu přidáte i sociální média, email marketing a možná i PPC, vaše firma nebo e-shop bude na internetu nejen vidět, ale i prosperovat. Hlavně tedy budete mít diverzifikované marketingové kanály. Když vypadne jeden, tak další fungují.
To nepoloží celé podnikání.
Jak na vyvážení marketingového mixu
- Zajistit, aby vaše marketingové aktivity byly rozmanité
- Pravidelně hodnotit a upravovat podíl jednotlivých kanálů
- Držet se pravidla „nedávat všechna vejce do jednoho košíku“
Rozmanitost v marketingu je klíčem k úspěchu. Hodně štěstí! 😉🚀