Copywriter

Jsem copywriter, který ve službách marketingových textů píše už přes 15 let. Za tu dobu jsem si vypiloval systém psaní, který funguje. Vzdělávám se a sleduji nové trendy, aby byl můj copywriting úspěšný, a nebyla to jen změť písmen. Všechno co píšu, píšu s láskou. Pracovat s láskou znamená mít lepší výsledky, než ostatní. Jsem profesionál a proto se starám o to, že je moje práce přínosná pro klienta. Přínosná pro vás.

Jsem copywriter. Co pro vás udělám?

Jako copywriter píši obsah pro webové stránky, blogové příspěvky, tiskové zprávy, texty pro reklamy, pro e-mailové kampaně a newslettery nebo popisky pro e-shopy. Kdekoliv je potřeba textový obsah, tam jsem potřeba já.

Copywriter píše

Vyzvednu podstatu informací ze dna webu až na jeho výsluní, kde se budou bezvadně vyjímat před zraky zákazníků. Umím HTML a ovládám SEO disciplínu na vysoké úrovni. Pro stránky napíši vyladěná metadata od title až po description. A nikdy nezapomenu na ALT popisky obrázků. Jako copywriter napíši obsah i pro vaše stránky. A proč? Aby si je čtenáři lépe užili. Aby se neztratili na poslední stránce vyhledávačů.

Upravím strohé texty transakčních emailů, aby si zákazníci lépe zapamatovali vaši značku ❤️. Vytvořím texty pro děkovné e-maily za nákup nebo poutavé newslettery.

Prodejní a marketingové texty se musí vypilovat k dokonalosti. Buď tím pověříte mě nebo se o to pokusíte sami. V takovém případě vám nabízím možnost konzultací, které vám pomohou se odrazit.

Proč za copywritera najmout mě?

  1. Rádi mluvíte o svém podnikání, ale když to máte napsat, nemůžete najít správná slova
  2. Už to máte sepsané, ale je to bez šťávy
  3. Potřebujete napsat texty, které baví zákazníky
  4. Máte jiné věci na práci a nutně potřebujete text
  5. Ušetříte čas

Cena za copywriting

Cenu ovlivňuje mnoho okolností, které jsou nezbytné pro napsání dobrého textu. Proto konečnou cenu stanovuji individuálně.

Po počátečním telefonátu nebo emailingu vám navrhnu konečnou částku.

Většinou se cena za copywriting účtuje hodinovou sazbou, někdy se účtuje za normostranu (normostrana, 1800 znaků včetně mezer).

Příklad ceníku:

  • Otextování webové stránky od 6000 Kč
  • Článek na blog od 500 Kč za normostranu

Hodinová sazba 500 Kč
Cena za normostranu od 500 Kč

Cena za hodinu konzultace 1200 Kč (osobně nebo po Skype)

Výpočet ceny copywritera

Copywriter píše svůj blog

Copywriter FAQ aneb nejčastější dotazy

🧍 Kdo je copywriter?

Copywriter Jarda Pajskr, který píše vaše texty

Copywriter je pisálek (textař) marketingových textů, kterými se snaží určitým způsobem přimět čtenáře k nějaké akci. Většinou k nákupu nebo objednávce. Využívá k tomu osvědčené postupy i nejmodernější metody z oblasti marketingové komunikace.

Copywriter je tu od toho, aby vystihl co nejlépe vaše podnikání nebo jiný projekt, který potom popíše slovy, které chce slyšet vaše cílová skupina. Copywriterem můžete být i vy, protože vy jste nakonec největším specialistou vašeho oboru.

❤️ Jak se stát copywrighterem copywriterem?

Copywriterem se může člověk stát jednoduše. Stačí se naučit něco o psychologii, marketingu, SEO. Pak k tomu potřebujete špetku kreativity a vytrvalosti. Tu budete potřebovat při přepisování nedokonalých textů. Správný copywriter se musí pořádně vypsat, takže si pro začátek založte vlastní blog. A pište! Ale nepište jen tak nějaké texty. Snažte se o to, aby byly pro čtenáře zajímavé a atraktivní. Jedině také texty mají smysl.

Ve svých textech se snažte používat přirozený jazyk. Nesnažte se čtenáře oslňovat přebytečnou kreativitou nebo je ovlivňovat nějakými marketingovými „blbinkami“. Čtenář je většinou brzy odhalí a pak je celý text na nic. Nejúspěšnější prodejní texty byste vlastně ani nepoznali. Jsou psané jednoduchým a obyčejným jazykem. Bez kouzlení slovy, bez používání složitých slov nebo synonym. Pište jak mluvíte.

💰 Jaká je cena copywritera?

Český copywriter má většinou hodinovou sazbu kolem 500 Kč. Někdy se také udává cena za normostranu. Věřte, že jde vlastně o přepočítanou hodinovou sazbu na normostranu, aby si klient dokázal představit, kolik textu za své peníze dostane.

Cena copywritera může být i o 50 % nižší, ale většinou jde cenu začátečníka. U toho se musí počítat s větší kontrolou jeho práce, ale také s radami, jak by měl celý text pojmout, aby vyhovoval danému projektu a zakázce. To může být často docela časově náročné. U větších projektů se proto spolupracuje se seniorními copywritery, kteří se starají o klíčové texty a zadávají práci copywriterským embryím. Těm také poskytují důležitou zpětnou vazbu. Díky tomu se z nich brzy stanou samostatní pisálci.

Mixem seniorních copywiterů se začátečníky dokážete rychleji posouvat projekt dopředu a také tím ušetřit značnou část nákladů. Což se u projektů s napjatým rozpočtem určitě hodí. Seniorní copywriter nakonec nemusí být ani úplným členem týmu, ale jen jakýmsi supervizorem, který dohlíží na práci méně zkušených kolegů.

Jaké texty copywriter píše?

  • Pro blog – Pokud to myslíte s budováním obsahu vážně, tak potřebujete kromě budování obsahu na Facebooku, také vlastní firemní blog. Na tom se dá psát o novinkách z firmy, o nových produktech, dělat rozhovory s důležitými lidmi. Hlavním cílem je zaujmout, zvýšit důvěryhodnost a získat další návštěvnost. Třeba z vyhledávání.
  • Pro e-maily – e-mailing není jen o obchodních sděleních, ale také o prohlubování vztahů se zákazníky. E-mailing začíná na uživatelské podpoře a prolíná se přes marketingové oddělení a končí třeba v prostých transakčních zprávách, kterými potvrzujete objednávky, přijaté platby a tak dále. Všude tady se vám může copywriter hodit, protože dokáže ze strohých textů vykřesat jiskru, která zažehne třeba lepší komunikaci se zákazníky. Ti se budou na vaše e-maily těšit a přestanou je házet do koše.
  • Tiskové a PR zprávy – když posíláte tiskovou zprávu novinářům, tak se mohou stát dvě věci. Buď je zaujme a oni o vás napíší, nebo je nezaujme a oni ji vyhodí. Copywriter je tu od toho, aby na vaší tiskovou zprávou rvali novináři vlasy, že ji nevydali jako první.
  • Obsah pro webové stránky – lepší texty na úvodní stránku, ale i na další podstránky. Začněte zpracovávat návštěvníky webu a udělejte z nich zákazníky. O to na webu většinou jde.
  • Obsah pro e-shopy – v e-shopu můžete použít texty distributorů, které používají i ostatní prodejci nebo nechat napsat unikátní texty, které budou lépe cílené na zákazníka a jeho potřeby.

Jak poznám, jestli potřebuji copywritera?

Texty si můžete napsat sami, ale musíte vždy pamatovat na to, že jde o to přesvědčit zákazníka. To neuděláte obvyklými klišé, které slýchá na každém kroku, ale musíte mu vysvětlit, proč má vybrat právě vás. Pokud toto nedokážete, tak pak potřebujete copywritera.

Nejlepší copywriter dokáže vytáhnout z vašich dosavadních zákazníků důvod, proč u vás objednávají, proč nevyužívají konkurenci. Stejné informace dokáže vytáhnout z vás i vašich zaměstnanců. Ve všech případech jde o informace, které většinou nezískáte. Zaměstnanci je vám nesdělí kvůli vašemu vztahu (zaměstnavatel-zaměstnanec) a klienti kvůli tomu, že si většinou v obchodním vztahu důvěrně nepopovídáte.

Mám připravit nějaké podklady pro copywritera?

Nejdůležitějším podkladem pro copywritera jsou cíle, kterých chcete s texty od něho dosáhnout. Často se nemusí jednat o vydělávání peněz, ale třeba o získání si pozornosti nebo vytvoření zajímavého obsahu, kterým zabavíte své čtenáře. Toto je nejdůležitější podklad. Bez toho se za copywriterem snad ani nevydávejte

Dobrý copywriter si umí další podklady získat sám. Ať vyzvídáním u vás a vašich klientů, tak různým rešeršováním v různých zdrojích. Pokud toto váš copywriter nedokáže, pak se s ním raději rozlučte. Chcete dobrého copywritera? Napišme si.