Jak napsat popisek co prodá víc lopat na internetu

Dokud nebudete psát popisky. Nikdo u vás nenakoupí. Ukážu vám, jak psát popisky pro eshop, za které vám budou lidé trhat lopaty z rukou. E-shop bez popisků nedává smysl, protože zákazníka nemá co přesvědčit k nákupu. Takže, jak psát texty co prodávají.

K čemu je dobrý popis produktu

Začínajíci E-shopeři pořád dělají ty samé chyby. Nedělají popisky produktů, nebo je kradou na blbých místech. Přitom popisek je zákazníkovo první setkání s produktem (dále jen s lopatou) a eshopem. Podle prvního popisku (krátkého popisku) se rozhodnu, jestli zrovna tuhle lopatu potřebuji. Jestli ji koupím u vás, nebo někde jinde.

Zapamatujte si, že texty na webu prodávají.

První dojem prodává

Rezavá lopata
Krátký popis lopaty (hned v úvodu) mi v rychlosti ukáže, jestli mám odejít ke konkurenci nebo zůstat na stránce.

S rozhodnutím mi nepomůže slet blbostí (slov) „kreativního“ copywritera, ale pomohou mi hlavně fakta. Do teď si můžu myslet, že prodáváte lopaty z druhé ruky. A takovou já nechci.

Špatně: „Lopata je nepostradatelné nářadí pro přemísťování sypkých materiálů. Dodáváno i s násadou.“
Dobře: „Lopata má ocelovou násadu, madlo z odolného plastu a pracovní část z kalené bórové oceli pro optimální výkon při práci s půdou, délka 1270mm.“

Co mám s lopatou v plánu, je jen moje věc. Například můj děda s lopatou zásadně zabíjel krtky na zahradě.

Co potřebuji na úvod vědět. Je to hlavně velikost lopaty a z jakého materiálu je vyrobena. Jedině tak uvidím, že je to moje vysněná lopata.

Ideální kupec

Zaměřte se, při psaní popisků produktů, na ideálního kupce. Když píšete svoje popisky s širokým rozsahem, na obrovské množství kupujících, s přáním vyhovět každému. Dopadne to tak, že nepomůžete nikomu. Nikdo se o vás nedozví. A vy těch lopat máte plný sklad. Honem čtěte než vám tam zreznou.

Zapomeňte jednou pro vždy na to, že prodáváte všem.

Uživatel lopaty
Kdo nutně potřebuje novou lopatu?

Nejlepší popisky produktů se týkají ideálního kupce osobně. Před tím než začnete prodávat lopaty se zamyslete. Jaké mají zákazníci, co potřebují lopatu, požadavky.

Bude to velikost, materiál, váha. Způsob použití nechte až na poslední místo nebo do rozšířeného popisku lopaty.

Vyřešte problém

Vyřešte problém už při vstupu na stránku s lopatou.

Udělejte krátký popisek, který odpoví na důležité otázky. Žádné „slohovky“ nebo „claimy“ opřené o psychologické výzkumy marketingových odborníků. Je to hloupost.

S řečmi o tom, že je to nepostradatelné nářadí, za mnou nechoďte. Do teď jsem bez té lopaty žil docela dobře.

Dobrý popisek:
„Odolná ocelová násada s kruhovým průřezem. Pracovní část z kalené bórové oceli pro dlouhou životnost. Délka 1270mm.“

Na první pohled to vyřešilo moje potřeby. Žádný plast, životnost, délka.

Vím, že to není dětská hračka. O tom mě utvrdil nejen použitý materiál, ale i délka celé lopaty.

Takže můžu číst dál a zkoumat. Jaké další skryté vlastnosti a výhody může taková lopata mít?

Vytvořte příběh

Teď je ten správný čas na „slohovky“.

Lopatu už jsem viděl, tak mě zajímá, jestli není moc těžká nebo jak se drží. Právě teď je ten správný čas využít prostor na webu a informovat mě o skvělých vlastnostech lopaty, bez kterých se prostě neobejdu.

Teď bych se rád dozvěděl, jestli je lopata opravdu vhodná pro práci, kterou s ní chci dělat. Nebudu ji mít jen na zabíjení krtků.

Samozřejmě se nabízí napsat strohý popisek:
„Je vhodná na zahradu, pro nakládání hlíny, betonu, písku… „

To nikoho nepřesvědčí. V Alze vymysleli jeden příběh o lopatě, který mluví za vše. Má 72 slov (441 znaků).

Lopata Alza
Alza.cz: Je to pro kutily i zahrádkáře. Já: Jo, na zahradě s ní budu.

Dlouhý popisek nesmí být jen sletem slov.

Popisek musí odpovědět:

  • Co to je?
  • Na co to je?
  • Proč si to koupit?
  • Technické vlastnosti

Ukažte co to umí

Musíte ukázat výhody, které dostanu s vaší lopatou. Takovou lopatu od Fiskaru si můžu koupit všude. Snad i v benzínce. Proč bych si měl vybrat zrovna vás? Rychle mi to řekněte nebo půjdu jinam.

Zapomeňte na otřepané fráze „vysoce kvalitní, vynikající“. To píše každý. Dnes už nikdo neprodává „nízko kvalitní“ lopaty. Všichni mají jen ty vysoce kvalitní lopaty s flexibilní možností uchycení pro nezapomenutelnou práci na zahradě.

Lopata od Mounfielda
Hypersuper vysoká kvalita. To je naše priorita.

Kecy, kecy… S lopatou se pracuje. To ví každý.

Jenže, Heuréka na to jde fikaně. Slibuje práci s minimální námahou. A takovou lopatu si nenechá hned tak někdo utéct.

Kdybych měl takové lopaty 3. Práce už bych se nebál.

Jsme dospělí a máme rozum. Práce bez námahy je hloupost. No ale co kdyby…?

Prodejte a zbohatněte

Když mě dostatečně informujete o všech specifikacích a výhodách. Všechno mi popíšete do nejmenšího detailu. Vím, že jste na lopaty fakt odborníci. Budu vědět, že nekupuji zajíce v pytli.

Když mi o lopatě povíte ještě něco, tak vám zaplatím víc než Alze, protože nebudu mít důvod hledat informace jinde. Všechno co potřebuji, se musím dozvědět u vás v eshopu. Jinak jdu jinam a vy nevyděláte.

Vidíte, že lopat se dá na internetu prodat daleko víc. To nejúžasnější je, že jde podobný návod aplikovat na další kategorie produktů. Jen to chtít popsat a ne jen vystavovat na eshopu fotky a zkopírované texty od distributora. Pak se divit, že tam nikdo nenakupuje.

Diskuze

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *