Jak zviditelnit web

Jak zviditelnit web

Ke zviditelní webu potřebujete vytrvalost a kontinuální činnosti. Tyto činnosti se věnují zejména placené a neplacené propagaci, ale také pracují s obsahem samotného webu, aby zaujal své uživatele. Pokud si web oblíbí uživatelé, vyhledávače si ho přímo zamilují. V tomto článku vám ukáži 4 základní způsoby, jak zviditelnit web.

4 způsoby jak zviditelnit web
Neztraťte se v Google, mějte viditelný web

1. Tvořte obsah, co bude vidět

Aby byl web viditelný ve vyhledávačích, tak musí mít dobře stylizovaný lákavý obsah. Jedině díky obsahu ho uživatelé naleznou. Tvořte textový obsah, protože textem se vyhledává na internetu. Když uživatelé hledají nějaké služby nebo výrobky, zadají do vyhledávače nějakou textovou frázi. Stránky, které na tuto frázi mají nejlepší odpověď jsou nejvíce viditelné. Pokud nezvládáte obsah tvořit sami, tak vám určitě pomůže zdatný copywriter. Ten už má mnoho zkušeností s tvorbou textu pro web i mimo něj.

Jak tvořit obsah webu

  • Hledejte si témata v diskuzích, na Facebooku a na ty pište zajímavý obsah
  • Piště o zajímavostech z vašeho oboru
  • Pište články s odpověďmi na nejčastější dotazy
  • Vytrvejte a obsah tvořte pravidelně

2. Dejte o webu vědět, ať ho vyhledávače vidí

Vyhledávače většinou potřebují nějaký impulz k tomu, aby začaly webu důvěřovat a posunovat ho na horní pozice. Tímto impulzem bývají odkazy z tématicky podobných webových stránek, článků, PR materiálů nebo oborových webů a katalogů. Stejně tak prolinkovávejte (odkazujte) stránky webu mezi sebou tak, aby to pomohlo jeho uživatelům. Například v předchozím odstavci jsem psal o tvorbě obsahu, tak si myslím, že by se vám mohl hodit odkaz na můj článek, jak psát SEO texty, kde se dozvíte, jak psát texty, které se neztratí ve vyhledávačích.

  • Sdílejte své znalosti s ostatními například v rozhovorech nebo na přednáškách
  • Pište články pro odborné a oborové magazíny nebo periodika
  • Spolupracujte s blogery a influencery
  • Navštěvujte veletrhy a konference

3. Zviditelně se v blízkém okolí

Ve vašem okolí se nabízí spousta příležitostí, jak zviditelnit web. Výroba billboardu sice něco stojí, ale jeho umístění vás čato nemusí stát ani korunu. Na internetu nezapomeňte svůj web zaregistrovat do služeb jako je Google Moje Firma, Firmy.cz, Najisto.cz, Shoptet Partneři nebo například Nejřemeslníci. Dávejte si pozor na kvalitu těchto katalogů a nechte si raději poradit od odborníků, zda má smysl podobný katalog využít.

Vetšina těchto katalogů nabízí základní verzi zápisu, která bývá zdarma, a pak placenou verzi. Placená verze zápisu povoluje přidat některé prvky, fotografie, ukázky produktů, které vás v katalogu zviditelní před ostatními zápisy. Bohužel toto zviditelnění zápisu v katalogu si může zaplatit každý, takže se pak váš web lehce ztratí mezi konkurencí.

4. Placené možnosti zviditelnění

Výše zmíněné příklady se dají obstarat většinou zdarma nebo si na ně najmete specialistu, který už s tím má nějaké zkušenosti. Záleží na tom, jak si ceníte vlastního času. Na internetu se nabízí další možnosti, které jsou sice placené, ale často fungují rychleji, než předchozí možnosti.

  • PPC reklama ve vyhledávačích
  • Získávání zpětných odkazů z tématicky podobných stránek (linkbuilding)
  • Spolupráce se zkušeným SEO konzultantem
  • Reklama na Youtube
  • Placené články v magazínech a oborových webech
  • Vizitky, billboardy placená inzerce

Zlepšování viditelnosti webu je dlouhodobá činnost, která je výhodnou investicí do budoucna. Všechny zmíněné příklady je důležité mezi sebou vhodně míchat a následně vyhodnocovat jejich přínos pro samotný byznys webu. Časová a finanční náročnost zviditelňování stránek se většinou zvyšuje s výší konkurenčnosti prostředí. Pokud si s tím nevíte rady, kontaktujte mě a já se podívám na možnosti, jak být víc vidět.

Jarda Pajskr

Jsem webový copywriter se zájmem v online marketingu, SEO, WordPressu a těch ostatních cizích slovech. Zkušenosti jsem sbíral, kde se dalo. Teď je vkládám do klientských projektů. Určitě jste si všimli, že mám smysl pro humor. To je znamení, že se se mnou dělá fakt dobře. Jako fakt.

Kontakt | Twitter