Jak psát SEO texty? Webový copywriting v praxi

Psaní textů na PC klávesnici

Když se řekne SEO text, tak všem konzultantům lezou oči z důlků, protože si pod tím pojmem vzpomenou na své začátky v praSEO, kdy se psaly klíčovými slovy přeoptimalizované texty. Ačkoli se dnes píší texty na web, aby odpovídaly SEO standardům, tak se jim nesmí říkat SEO texty. Ale já jim tak klidně říkám.

Úspěšný text webu musí zohledňovat různé analýzy klíčových slov, obsahovou strategii a nakonec ho musíte stejně lépe SEO – optimalizovat, než vaše konkurence. Ať chcete, nebo ne. Vznikne vám z toho SEO text, který se dá číst, je kreativní a stejně se dá vyhledat na předních stránkách vyhledávačů. Web copywriter by měl mít alespoň základní znalost problematiky optimalizace pro vyhledávače, aby ho nemusel SEO konzultant neustále napomínat a opravovat.

Psaním optimalizovaných textů pro web se zabývá obor zvaný SEO copywriting. Po kliknutí na odkaz se o něm dozvíte komplexní informace.

Jak psát SEO texty pro web

Seo text musí obsahovat důležité fráze, kterými vás lidé na internetu naleznou. Nebudu zde rozebírat klasifikační analýzu klíčových slov. Od toho jsou jiné články. Proces tvorby optimalizovaného textu se dá shrnou v 7 bodech. Když se jich budete držet, tak získáte kvalitní text, který má prvky moderní optimalizace pro vyhledávače.

  1. Najděte si důležitá klíčová slova
  2. Klasifikujte slova
  3. Získejte klíčová slova z průzkumu konkurence
  4. Začněte budovat obsahovou strategii
  5. Tvořte obsah podle plánu
  6. Optimalizujte obsah podle dalších získaných slov
  7. Opakujte postup

Body 1, 2 a 3 se týkají analýzy klíčových slov. Kdo neví o co jde, tak si to určitě dohledá ve vyhledávači. O tom ten internet je.

Bod 4 a obsahová strategie. Budujte takový obsah, aby dával na webu smyl, a aby měl přínos pro vaše cíle. Jednoduše nepište a netvořte to, co nemá smysl. Třeba to nikdo nehledá = nikoho to nezajímá.

Pátý bod je nejdůležitější. Čtenářům musíte servírovat obsah s pravidelnou přesností. Proto si udělejte publikační plán, který budete striktně dodržovat.

6 bod se týká nástrojů jako je Google Search Console nebo Analytics. Až k vám budou chodit z vyhledávačů lidé, tak přes tyto nástroje získáte přehled o klíčových slovech, na která k vám lidé chodí. A právě na tato slova pak optimalizujte svůj. V jednoduchosti lze říct, že text rozšíříte o další klíčová slova.

Bod 7 je prostá. Opakujte celý postup stále dokola. Dokud máte co říct a dává to smysl, tak tak tvořte a upřesňujte svoji obsahovou strategii.

Jarda Pajskr

Jsem webový copywriter se zájmem v online marketingu, SEO, WordPressu a těch ostatních cizích slovech. Zkušenosti jsem sbíral, kde se dalo. Teď je vkládám do klientských projektů. Určitě jste si všimli, že mám smysl pro humor. To je znamení, že se se mnou dělá fakt dobře. Jako fakt.

Kontakt | Twitter

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *