SEO copywriting texty pro kvalitní web

SEO copywriting je oblast, která se v posledních letech přesunula ze šedé části do světlejší části internetového marketingu. A právem, protože spousta lidí tuto specifickou oblast špatně pochopila a pak zaškatulkovala.

Špatné pochopení plyne ze samotného SEO optimalizování ze kterého se zrodilo „přeoptimalizování“. Přeoptimalizování má za následek nesmyslný shluk klíčových slov na stránce, které návštěvníky zahlcují, a nic jim nepřinesou.

V minulosti byla výsledkem SEO copywritingu lepší pozice ve vyhledávání. Dnes dokáže Google podobné stránky detekovat a zlikvidovat (nedávat na přední pozice). Ale musím poznamenat, že tato metoda prostě pořád funguje. Hlavně když máte dobrý odkazový profil. Můžete se na určité klíčové slovo dostat na přední pozice ve vyhledávání. Tím to ale končí.

Návštěvník se sice dostane na stránku, ale tam se nic nedozví. Přečte si přeoptimalizovaný text. Takže si 10x za sebou přečte slovo malíř, malíř praha, levný malíř praha kvalitně, a nakonec odejde. Zákazník se nic nedozvěděl a malíř nezískal zakázku.

Co je SEO copywriting

Jak víme SEO (optimalizace pro vyhledávače) je proces zvyšování viditelnosti a získávání návštěv webových stránek z neplaceného (organického) vyhledávání. Zatímco copywriting, je psaní poutavých textů, reklamních materiálů a jiné tvorby textů. Když dáte obojí dohromady, co vznikne…? No, no?

SEO copywriting je budování přesvědčivého obsahu, který ocení nejen vyhledávače, ale zejména návštěvníci webu.

Definice SEO copywritingu má dvě funkce

  1. Pomocí klíčových slov pomůžete vyhledávačům porozumět obsahu
  2. To vám pomůže získat a zapojit více čtenářů k budování důvěry ve vás a posilování autority

Spousta lidí SEOwtriting podceňuje a tvrdí, že jde o normální psaní textů. Dokonce tvrdí, že jde o podobné zlo, jako jsou SEO weby nebo SEO optimalizace a SEO konzultanti. Je to blbost!

Obyčejný copywriter potřebuje dostat zadání s přesným stanovením klíčových slov, které se v textu musí objevit. Na základě toho dokáže teprve napsat článek, který k něčemu bude. Jenže jste třetinu práce udělali za něj.

Kdo je SEO copywriter

Je to textař, který dokáže přemýšlet o internetovém projektu. Už má za sebou úspěchy a tak ví, že k nalezení webových stránek, je nutný optimalizovaný text. A takový text může napsat jedině s dobrou analýzou klíčových slov, kterou si samozřejmě zvládne udělat sám. A analýza klíčových slov spadá do problematiky SEO.

Analýza longtailových klíčových slov

Když používáme Google a Seznam, ehm, nebo jiný vyhledávač. Co děláme? Vyhledáváme pomocí nějaké fráze nebo slova, abychom získali odpověď na naší otázku.

Některé otázky jsou krátké (obecné fráze), jiné jsou dlouhé (longtailové fráze).

Některé jsou hodně hledané, jiné méně.

Hodně hledané fráze (obecná slova) jsou také hodně konkurenční. A malým podnikům zabere hodně času a peněz než jsou schopny konkurovat velkým společnostem v získávání návštěvnosti na obecné fráze.

Ale i pro ně je cesta. Longtail.

Co myslíte, jaké klíčové slovo bude vhodné pro malého prodejce elektra, který potřebuje podpořit prodej lednic?

Krátký obecný výraz „prodej lednic“ na který bude soutěžit s Alzou, Mallem a nenažranou Heurekou.

Nebo longtailový klíčový dotaz „prodej lednic Samsung Kladno“ na který bude soutěžit také s výše zmíněnými giganty, ale díky správně optimalizovanému webu a personalizovanému vyhledávání bude nakonec úspěšnější.

Jasně, malý prodejce nezíská tolik návštěv z organického vyhledávání. Jenže jeho návštěvy budou lépe cílené = snadněji jim nějakou lednici prodá. A o to tady jde.

Doporučení tedy je. Při SEO copywritingu se zaměřujte na longtailové fráze, které vám ve výsledku zvýší prodejnost produktů.

5 klíčových prvků SEO copywritingu

Title
Je to nadpis stránky, který návštěvníků okamžitě napoví, co mohou na stránce očekávat. Zahrnout klíčová slova do nadpisu je nutností, protože tato klíčová slova pomohou vyhledávačům stránku lépe pochopit.

SEO copywriting Title

Je dobré vědět, že délka title by měla být v rozsahu 50-60 slov. S title můžete upoutávat čtenářovu pozornost a zvýšit možnost, že klikne ve vyhledávání právě na vás. Musíte vymyslet atraktivní nadpis, který můžete obohatit cenou, jiným číslem nebo jinou upoutávkou.

Meta description
Meta popis údajně nemá vliv na SEO hodnocení. Nicméně, je dobré zahnout do něho klíčová slova zahrnout. Ve výsledcích vyhledávání totiž budou klíčová slova zvýrazněna a to zvyšuje pravděpodobnost kliknutí na váš odkaz.

seo copywriting meta tag

Obsah
Obsah je nejdůležitější věc na stránce. Vyhledávače dokáží vyhodnotit relevantnost textu ve vztahu k jejich zadanému dotazu do vyhledávače. Proto musíte udělat před psaním čehokoli na web analýzu klíčových slov. Ta vám pomůže udělat relevantní obsah, který návštěvníci vyhledávají.

Frekvence klíčových slov
Kolikrát se klíčové slovo objeví na stránce, tolikrát to musí dávat smysl. V historii SEO se zkoušelo tapetovat vstupní stránku klíčovými slovy. To samozřejmě přineslo spousty návštěv na web, ale také stejné množství okamžitých odchodů z webu.

Pište přirozeně a klíčová slova používejte také tak.

Odkazy na stránky
Odkazy na stránkách poskytují čtenářům další možnosti dozvědět se o tématu více. Jiné odkazy budete používat při obsahovém marketingu a jiné v eshopu.

Nesmíte zapomenout na relevantnost odkazů. Takže když prodáváte lednici, neměl by odkaz ze stránky lednice Samsung směřovat na stránku o telefonu Huawei.

Více se o SEO copywritingu dozvíte zde.

Jak na SEO copywriting

Myslete na návštěvníky.

Optimalizaci stránek nechte pro vyhledávače a pište pro čtenáře.

Před psaním textů si jako dobrý SEO copywriter udělejte analýzu klíčových slov, která vám napoví, jaké problémy mají vaši budoucí čtenáři. Pomozte jim je vyřešit. Zaměřujte se na longtailové výrazy. Díky nim bude získání návštěvnosti jednodušší a méně nákladné.

Délka, struktura a další vlastnosti textu musí bohužel odpovídat moderním požadavkům.

Dnes je pravidlem psát dlouhé články, které jdou až příliš do hloubky tématu. Bez nich se vám ve vyhledávačích prorazit nepodaří. Psaní takových článků zabere spoustu času. Je důležité si obsah důkladně promyslet, aby vám ve výsledku přinesl užitek a ne jen finanční výdaj.

SEO texty nechte SEO šamanům

Netapetujte stránky klíčovými slovy.

Zaměřujte se na potřeby čtenářů. Před každým psaním si položte otázku. Četl bych to sám? Když si odpovíte, že ne. Je zde možnost, že nejste cílovým publikem nebo, že je to blbost.

Závěrem o SEO copywritingu

SEO copywriting má samozřejmě smysl. Je to „nová“ disciplína, která byla zrozena v řadách hyperaktivních kofeinem posílených copywriterů, kteří se nudili pouhým psaním na klíčové fráze, co jim přichystal SEO konzultant.

SEO textaři si dokáží už při samotném získávání informací představit potřeby a požadavky cílového publika a pomůže jim ho lépe pochopit. To jim v konečném důsledku pomáhá připravit opravdu zajímavý obsah.

Jarda Pajskr

View posts by Jarda Pajskr
Jsem pisálek se zájmem v online marketingu, SEO, WordPressu a těch ostatních cizích slovech. Třeba v copywritingu. Zkušenosti jsem sbíral kde se dalo. Teď je vkládám do klientských projektů. Určitě jste si všimli, že mám smysl pro humor. To je znamení, že se se mnou dělá fakt dobře.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>