Jak snadno zjistit, jaké titulky Google přepsal
Google začal přepisovat titulky podle svojí vlastní úvahy. Ono se nějaký ten rok zpětně vědělo o tom, že Google umí přizpůsobovat titulky, ale teď udělal takzvaný Google Tag Update, který přepsal titulky v celém SERPu. Jak snadno zjistit, které titulky vám Google přepsal? Pojďte se na to podívat.
Google Tag Update se údajně týká necelých 20 % výsledků vyhledávání. Pokud neděláte nějaké voloviny s titulky, tak se vás to vlastně ani nemusí týkat. Pokud však titulky výrazně měníte oproti třeba hlavnímu nadpisu (H1), titulky přeoptimalizováváte klíčovými slovy, děláte příliš dlouhé titulky, tak dávejte pozor. Změna titulku ala Google vám může dost pošramotit CTR ze SERP. No a to nikdo nechce., takže je potřeba si titulky pohlídat.
V ČR na tuto problematiku asi jako první upozornil Ondřej Meier, který přišel i s návodem, jak identifikovat přepsané title a svůj návod má i Marketing Miner. K oběma návodům nakonec budete Marketing Miner stejně potřebovat. Oba návody jsou dost obsáhlé, podrobné a složité. Nicméně u opravdu velkých webů je to vhodnější způsob, jak ty přepsané titulky identifikovat.
Pro velké weby má o dost jednodušší řešení SEO nástroj Collabim. Je to značný urychlovač práce, protože Collabim umí zjistit změnu titulku automaticky.
Pak je tady však o něco jednodušší varianta, která se hodí spíše pro menší weby nebo pro vyselektování typů podstránek, které by mohly dělat potíže.
Jak „snadno“ zjistit, jaké titulky vám Google přepsal?
Pokud SEO žerete tak jako já, tak jste určitě o Google Tag Update slyšeli už o nějaký ten týden dřív než ze zmíněných českých zdrojů. To je přesně můj případ. Narazil jsem na článek, který se změny titulku týkal a byl v něm i bookmarlet, který vám pomůže změnu titulku zjistit přímo ve výsledcích vyhledávání.
Bookmarklet
Ze zdrojového kódu o kousek níž je potřeba udělat záložku v internetovém prohlížeči. Jednoduše vložíte místo adresy URL právě ten zdrojový kód. Kód dal dohromady Fede Gomez a vystavil ho na Githubu.
Návod, jak přidat bookmarklet do prohlížeče
Jak s bookmarkletem pracovat
Mrkněte na video. Používání je jednoduché. Potřebujete k tomu vyhledávač Google a klíčovou frázi, kterou chcete zjistit.
Na obrázku o kus níž můžete vidět, jak měnil Google titulky na dotaz „dxracer formula“. Tady to není žádní hrůza a vlastně titulek jen trochu přeskupil. U Alzy se žádná změna nekonala. Z toho plyne, že tady jsou titulky OK.
Samozřejmě vás nezajímá, jak se titulek měnil u celého SERPu, ale jde vám o váš web. K tomu využijeme operátor site:. Do vyhledávacího pole v Google napište „site:vaseurl.cz“ a potom klikněte na bookmarklet. Tím snadno zjistíte, které titulky u vás Google přepsal.
Pro příklad použiji náhodný recenzní web Testado.cz, protože tam je vždy téměř jistota, že jsou titulky přeoptimalizované.
Modrá barva je Google titulek viditelný v SERP, červená barva jsou titulky z HTML tagu daného webu.
No a teď jedna konkrétní ukázka, jak se takový titulek může změnit.
Při použití tohoto bookmarkletu nemusí červená barva nutně znamenat, že Google provedl změnu titulku, ale může to znamenat, že má v indexu ještě starý titulek. Takže pozor na to.
No a to je všechno. Přeji všem vyšší CTR.
Díky za článek! Zatím nejjednodušší způsob, jak zjistit změny v title, na který jsem narazila. Pokud tomu rozumím dobře, funguje v reálném čase – ukáže mi pouze změny odehrávající se v SERPU právě teď (naproti tomu z Ahrefs jsem schopná získat i historická data). I přesto ale skvělé, rychlé řešení 🙂
Zdroj bude asi Fede Gomez na Githubu? https://gist.github.com/fedegomez/7b4601e2cc9491e004189e9a23dd35b1
Případně článek od Christiana Hänsela: https://haensel.pro/seo/bookmarklet-compare-serp-titles-to-actual-onpage-titles-and-h1-heading
Joo! Ten Fede Gomez to byl. Díky za zdroj 🙂