Jak zvýšit návštěvnost webu. 7+ praktických tipů
Zde najdete návod na to, jak zvýšit návštěvnost webu, blogu nebo třeba eshopu. Přemýšlíte nad tím, jak stránky rozhýbat, aby na ně chodili návštěvníci. Pak si pojďte přečíst několik rad ke zvyšování návštěvnosti, a jak ji efektivně využívat ve svůj prospěch. V článku vám prozradím několik metod, kterými je dobré se řídit.

Hned na úvod vám prozradím, že zvyšování návštěvnosti webu se většinou točí kolem obsahu stránek. Ten je to nejdůležitější, co na něm máte. Pokud ho odfláknete, nepečujete o něj a jste skoupý na slovo, tak se nemůžete divit, že váše stránky nikdo nenavštěvuje. Dalším způsobem jsou placené formy propagace webu (to není jen reklama). No pojďme se na to podívat blíž.
Někdy se firmy nechají strhnout emocemi a začnou na webu ukazovat fotografie z firemních akcí a večírků. Tohle vaše budoucí zákazníky až tak moc nezajímá. Obsah musí návštěvníky zajímat. To je hlavní pravidlo tvorby obsahu na webu. Ale pojďme se podívat na praktické způsoby, jak zvýšit návštěvnost webu.
Jak na zvyšování návstěvnosti webu?
1. Začněte tvořit obsah
Jak už jsem zmínil výše. Ke zvyšování návštěvnosti stránek potřebujete obsah. Ten by měl popisovat nejen vaše služby, ale také ukázky jak pracujete, reference, odborné rady a další zajímavosti. Není obsah jako obsah. Abyste vynikli před konkurencí, tak potřebujete lepší obsah, který přiláká návštěvníky.
Jaký obsah tvořit, aby zvyšoval návštěvnost
Hlavně kvalitní a nápomocný návštěvníkům – budoucím zákazníkům. Témata, která nikoho nezajímají prostě nikoho nezajímají. Co nikoho nezajímá, to nikdo nehledá.
- Obsah musí být hledaný ve vyhledávačích.
- Sepsaný text a celkový obsah musí dát návštěvníkům odpovědi na jejich otázky.
Zapátrejte ve své pameti a sepiště si jednotlivá témata, která zajímají vaše zákazníky nebo lidi, kteří k vám telefonují a píší. To je dobrý začátek, jak začít zvyšovat návštěvnost webu, protože začnete odpovídat na dotazy, které zajímají skutečné lidi.
A pokud takové dotazy zatím neznáte, tak sáhněte po online nástrojích, které vám s nárůstem návštěvnosti na stránkách pomohou (Plánovač klíčových slov Google Ads, Collabim, Marketing Miner).
Získejte hledaná témata obsahu z našeptávačů
- Stačí do vyhledávacího políčka vyhledávače zadat svůj obor a hned vidíte, co uživatele zajímá. Čím více budete dotaz konkretizovat, tím dostanete lepší fráze, které úzce souvisejí s vaším webem.

- Prozkoumejte webové stránky přímé i nepřímé konkurence. Tím získáte přehled o tématu. Nikdy nekopírujte, ale vždy zkuste vytvořit lepší obsah, než má konkurenční web.
Takhle sice nedostanete přesný přehled o tom, co opravdu zajímá vaše návštěvníky, ale budete mít alespoň základní náčrt témat, se kterými můžete dál pracovat.
Získejte přesnější návrhy klíčových slov a optimalizujte ty současné
Služby pro návrh klíčových slov vám pomohou získávat přehled o měsíční hledanosti jednotlivých frází, které návštěvníci hledají na internetu. Vy tak hned vidíte, zda vám určitá fráze návštěvnost zvýší nebo bude její vytvoření pouze plácání do vody. Na obrázku (ve sloupci VOL ) vidíte počet měsíční hledanosti pro jednotlivé fráze.

Nástroje pro návrh klíčových slov má i Google (Plánovač klíčových slov) nebo Seznam.cz (Sklik návrh klíčových slov).
S nástroji pro návrh slov získáte informace o tom, co návštěvníky zajímá, čeho by se mělo téma webu/článku týkat.
Čím lépe pokryjete určité téma, tím více návštěvnosti na web získáte. Tedy teoreticky. Návštěvnost webu závisí i na jiných okolnostech a parametrech stránek, které vyžadují pokročilejší analyzování tématu a okolností.
Pokročilou analytiku obsahu je potřeba nastudovat nebo využít někoho, kdo si říká SEO konzultant. Ten má cit pro slova a slovní fráze. Vám se může zdát důležitá hned ta první, co je na obrázku výše, ale specialisa na SEO vám to dokáže rozmluvit a navrhnout efektivnější frázi.
Piště pravidelný obsah, jedině tak přitáhnete pozornost
Není nutné psát články a tvořit obsah každý den, ale je dobré dát psaní určitou pravidelnost. Vydejte nový článek například jednou měsíčne a dejte o něm vědět na sociálních sítích nebo rozešlete svým odběratelům email s upozorněním na nový článek. Pravidelnost naučí čtenáře na web pravidelně chodit. Vyhledávací roboti budou vědět, že se na webu něco děje a budou ho lépe hodnotit a tím i posouvat na lepší pozice. Bez záruky.
Udělejte si dopředu publikační plán a ten dodržujte. A pokud psaní nezvládáte, tak vám pomůže copywriter, ten už se postará o pravidelné psaní obsahu a článků, které upoutají čtenáře.
2. Obsahová struktura webu a obsahové UX
Rozvržení webu a obsahu jednotlivých stránek. Na tom opravdu záleží. Návštěvníkům se musí stránky jednoduše používat a dobře číst.
Hlavní (důležitý) obsah stránek musí být viditelný nebo dobře nalezitelný. Na první pohled musí být návštěvníkům jasné, o co na webu jde, a kde co naleznou. Snadná orientace na webu zpříjemňuje uživatelský dojem. Návštěvník se na web rád vrátí. A o to jde.

Obsahové UX
Content UX souvisí s dobře navrženou strukturou webu. Samotný obsah stránek se musí dobře číst a dát odpovědi na návštěvnické dotazy. Stejně jako tento text. Dělejte nadpisy, odstavce, nadpisy, seznamy.
Seznam dobrého UX obsahu:
- Napisy odstavců
- Krátké odstavce
- Používání seznamů
- Zvýrazňování důležitých pasáží
- Odkazování na další tématické stránky
3. Jak získat návštěvnost na web
- Z vyhledávačů (využijte SEO nebo SEO konzultanta).
- Z placené reklamy PPC.
- Z katalogů (Google Mojefirma, Firmy.cz, Najito.cz atd.).
- Sociální sítě (Facebook, Instagram, Twitter). Získávejte fanoušky a followery. Tvořte zajímavý obsah a odkazujte na svůj web.
- Diskuzní fóra. Pište odborné rady. Pomáhejte ostatním. Tím zvýšíte podvědomí o vaší značce a posílíte svoji autoritu.
- Spolupracujte s oborovými blogy a influencery. Získávejte zpětné odkazy na web. Pište na jejich blogu o svém oboru.
- Tvořte zajímavý obsah na Youtube.
Více o tom, jak zviditelnit web a dostat se blíže návštěvníkům.
4. Budujte zpětné odkazy
Se zviditelňováním webu souvisí i získávání zpětných odkazů (linkbuilding). V podstatě jde o to, mít odkazy na své stránky na cizím webu, blogu nebo diskuzním fóru. Důležité je, aby takový web byl tématicky podobný vašemu oboru. Jedině takový zpětný odkaz je hodnotný. Pište články do odbrorných magazínů, snažte se spolupracovat s dodavateli a získávat odkazy z jejich webových stránek. Získávejte návštěvnost z podobných blogů, jako máte vy.
5. Budujte databázi kontaktů
Návštěvníci nebudou váš web sledovat každý den, aby se dozvěděli, jestli je tam nějaká změna. Stejně tak nemusí být návštěvník okamžitě zákazníkem. V něj se stane až v budoucnu, ale jedině za předpokladu, že na sebe u vás nechá svůj kontakt, takže ho z něho musíte dostat.
Získávejte kontakty na své návštěvníky už při jejich první návštěvě. Nabídněte jim možnost přihlásit se k odběru novinek nebo nabídněte něco zdarma výměnou za email.
Co návštěvníkům nabídnout:
- Prostou možnost odběru novinek
- Lákavý obsah, dárek, ebook
- Slevu na budoucí nákup
6. Návštěvnost využijte
Nesnažte se zbůhdarma nahánět návštěvníky na webové stránky. Zamyslete se nad tím, proč by měli na web přijít. Jdou si pro odbornou radu, hledají vaše služby, chtějí krást fotky, potřebují se o vás dozvědět více informací?
Vším tím zpracovávejte návštěvníky v zákazníky. Návštěvník se nemusí nutně stát zákazníkem okamžitě. Jednou bude vaše služby opravdu potřebovat a pak si na vás určitě vzpomene, ale jen za předpokladu, že u vás našel to, co potřeboval. A jsme zase u toho obsahu.
7. Monitoring zvýšené návštěvnosti
Kvůli vyhodnocování obsahu a jednotlivých návštěv je důležité monitorovat návštěvy na webu. Zvýšení návštěvnosti webu je jedna věc, ale skutečná hodnota návštěvníka je věc druhá. Návštěvnost musí být:
- Relevantní. Tedy opravdu cílená návštěvnost webu.
Monitoring návštěvníků pak sledujte nějakou službou, která dokáže zaznamenat pohym uživatele po webu. Dnes skoro všichni používají bezplatnou službu od Google. Google Analytics.

Vidíte, že způsobů a variant, jak zvýšit návštěvnost vašich stránek, je opravdu mnoho. Většinou se točí kolem tvorby obsahu, který je nápomocný nebo zábavný pro návštěvníky.