zvýšení návštěvnosti webu

[Návod] Jak zvýšit návštěvnost webu: Nejlepších 13 tipů

Zde najdete návod na to, jak zvýšit návštěvnost webu, blogu nebo třeba eshopu. Přemýšlíte nad tím, jak stránky rozhýbat, aby na ně chodili návštěvníci. Pak si pojďte přečíst několik rad ke zvyšování návštěvnosti, a jak ji efektivně využívat ve svůj prospěch. V článku vám prozradím několik metod, kterými je dobré se řídit.

Hned na úvod vám prozradím, že zvyšování návštěvnosti webu se většinou točí kolem obsahu stránek. Ten je to nejdůležitější, co na nich máte. Pokud obsah odfláknete, nepečujete o něj a jste skoupý na slovo, tak se nemůžete divit, že vaše stránky nikdo nenavštěvuje. Dalším způsobem jsou placené formy propagace webu (to není jen reklama). No pojďme se na to podívat blíž.

Někdy se firmy nechají strhnout emocemi a začnou na webu ukazovat fotografie z firemních akcí a večírků. Tohle vaše budoucí zákazníky až tak moc nezajímá. Obsah musí návštěvníky zajímat. To je hlavní pravidlo tvorby obsahu na webu. Ale pojďme se podívat na praktické způsoby, jak zvýšit návštěvnost webu.

Proč zvyšovat návštěvnost webu?

Se zvýšenou návštěvností často roste i zvyšování poptávek a s tím se zvedá obrat firmy. Takhle nějak může zvyšování návštěvnosti vypadat v podobně grafu.

Jak na zvyšování návštěvnosti webu?

1. On-page SEO

Zvyšování návštěvnosti webu by mělo začít on-page SEO. Tento obor nebo chcete-li technika se zabývá úpravou obsahu a prvků webu za účelem zlepšení jeho viditelnosti ve vyhledávačích. To má za následek zvýšení návštěvnosti webových stránek. K nejdůležitějším prvkům patří vytváření vstupních stránek, aby odpovídaly hledanému záměru uživatele, doplnění ALT textu k obrázkům, vytvoření lepších URL adres (stávající neměňte), Pokud chcete přivést větší návštěvnost na web, tak začnete u základů SEO.

Potřebujete být víc vidět na internetu? Chcete získávat dobré pozice a cílenou návštěvnost z vyhledávačů Google a Seznam? Dobrý SEO konzultant vám pomůže se získáváním návštěvnosti z vyhledávačů, ale také s jejím využitím v rámci webového projektu. Přestaňte se schovávat před zákazníky.

2. Začněte tvořit obsah

Jak už jsem zmínil výše. Ke zvyšování návštěvnosti stránek potřebujete obsah. Ten by měl popisovat nejen vaše služby, ale také ukázky jak pracujete, reference, odborné rady a další zajímavosti. Není obsah jako obsah. Abyste vynikli před konkurencí, tak potřebujete lepší obsah, který přiláká návštěvníky.

Jaký obsah na webu tvořit, aby zvyšoval návštěvnost?

Hlavně kvalitní a nápomocný návštěvníkům – budoucím zákazníkům. Témata, která nikoho nezajímají prostě nikoho nezajímají. Co nikoho nezajímá, to nikdo nehledá. S tím vám pomůže jednoduchá analýza klíčových slovobsahový marketing.

  • Obsah musí být hledaný ve vyhledávačích.
  • Sepsaný text a celkový obsah musí dát návštěvníkům odpovědi na jejich otázky.

Zapátrejte ve své pameti a sepiště si jednotlivá témata, která zajímají vaše zákazníky nebo lidi, kteří k vám telefonují a píší. To je dobrý začátek, jak začít zvyšovat návštěvnost webu, protože začnete odpovídat na dotazy, které zajímají skutečné lidi.

A pokud takové dotazy zatím neznáte, tak sáhněte po online nástrojích, které vám s nárůstem návštěvnosti na stránkách pomohou (Plánovač klíčových slov Google Ads, Collabim, Marketing Miner).

Získejte hledaná témata obsahu z našeptávačů

  • Stačí do vyhledávacího políčka vyhledávače zadat svůj obor a hned vidíte, co uživatele zajímá. Čím více budete dotaz konkretizovat, tím dostanete lepší fráze, které úzce souvisejí s vaším webem.
Našeptávač Google
  • Prozkoumejte webové stránky přímé i nepřímé konkurence. Tím získáte přehled o tématu. Nikdy nekopírujte, ale vždy zkuste vytvořit lepší obsah, než má konkurenční web.

Takhle sice nedostanete přesný přehled o tom, co opravdu zajímá vaše návštěvníky, ale budete mít alespoň základní náčrt témat, se kterými můžete dál pracovat.

Získejte přesnější návrhy klíčových slov a optimalizujte ty současné

Služby pro návrh klíčových slov vám pomohou získávat přehled o  měsíční hledanosti jednotlivých frází, které návštěvníci hledají na internetu. Vy tak hned vidíte, zda vám určitá fráze návštěvnost zvýší nebo bude její vytvoření pouze plácání do vody. Na obrázku (ve sloupci VOL ) vidíte počet měsíční hledanosti pro jednotlivé fráze.

Nástroj Ubersuggest Neila Patela

Nástroje pro návrh klíčových slov má i Google (Plánovač klíčových slov) nebo Seznam.cz (Sklik návrh klíčových slov).

S nástroji pro návrh slov získáte informace o tom, co návštěvníky zajímá, čeho by se mělo téma webu/článku týkat.

Čím lépe pokryjete určité téma, tím více návštěvnosti na web získáte. Tedy teoreticky. Návštěvnost webu závisí i na jiných okolnostech a  parametrech stránek, které vyžadují pokročilejší analyzování tématu a okolností.

Pokročilou analytiku obsahu je potřeba nastudovat nebo využít někoho, kdo si říká SEO konzultant. Ten má cit pro slova a slovní fráze. Vám se může zdát důležitá hned ta první, co je na obrázku výše, ale specialista na SEO vám to dokáže rozmluvit a navrhnout efektivnější frázi.

Piště pravidelný obsah, jedině tak přitáhnete pozornost

Není nutné psát články a tvořit obsah každý den, ale je dobré dát psaní určitou pravidelnost. Vydejte nový článek například jednou měsíčne a dejte o něm vědět na sociálních sítích nebo rozešlete svým odběratelům email s upozorněním na nový článek. Pravidelnost naučí čtenáře na web pravidelně chodit. Vyhledávací roboti budou vědět, že se na webu něco děje a budou ho lépe hodnotit a tím i posouvat na lepší pozice. Bez záruky.

Udělejte si dopředu publikační plán a ten dodržujte. A pokud psaní nezvládáte, tak vám pomůže copywriter, ten už se postará o pravidelné psaní obsahu a článků, které upoutají čtenáře.

3. Zlepšete obsahovou strukturu webu a obsahové UX

Rozvržení webu a obsahu jednotlivých stránek. Na tom opravdu záleží. Návštěvníkům se musí stránky jednoduše používat a dobře číst.

Hlavní (důležitý) obsah stránek musí být viditelný nebo dobře nalezitelný. Na první pohled musí být návštěvníkům jasné, o co na webu jde, a kde co naleznou. Snadná orientace na webu zpříjemňuje uživatelský dojem. Návštěvník se na web rád vrátí. A o to jde.

Struktura obsahu webu pajskr.cz
Dobrou obsahovou architekrutu návštěvníci ocení.

Obsahové UX

Content UX souvisí s dobře navrženou strukturou webu. Samotný obsah stránek se musí dobře číst a dát odpovědi na návštěvnické dotazy. Stejně jako tento text. Dělejte nadpisy, odstavce, nadpisy, seznamy.

Seznam dobrého UX obsahu:

  1. Nadpisy odstavců
  2. Krátké odstavce
  3. Používání seznamů
  4. Zvýrazňování důležitých pasáží
  5. Odkazování na další tematické stránky

4. Budujte zpětné odkazy

Se zviditelňováním webu souvisí i získávání zpětných odkazů (link building). V podstatě jde o to, mít odkazy na své stránky na cizím webu, blogu nebo diskuzním fóru. Důležité je, aby takový web byl tematicky podobný vašemu oboru. Jedině takový zpětný odkaz je hodnotný. Pište články do odborných magazínů, snažte se spolupracovat s dodavateli a získávat odkazy z jejich webových stránek. Získávejte návštěvnost z podobných blogů, jako máte vy.

Kvalitní zpětné odkazy jsou důležité k tomu, abyste se ve vyhledávání umístili výše. Ideální je kombinovat mix zpětných odkazů, do kterého zahrnete méně kvalitní weby, tak také velmi autoritativní webové stránky, a to nejlépe ze stejného oboru.

S tím vám může pomoci link builder, protože budování odkazového portfolia je časově náročné. Kromě toho nemůžete umisťovat odkazy jen tak bez rozmyslu, ale je potřeba vytvořit si určitou strategii.

5. Využijte placenou reklamu

Vyhledávače Google (Google Ads) a Seznam.cz (Sklik) mají vlastní reklamní systémy. V těch si nastavíte reklamu, které je cílená na přesná klíčová slova, na které byste se s webem nejraději zobrazovali ve vyhledávačích.

Této reklamně se říká PPC. Platíte v ní většinou za kliknutí. Výhodou reklamy je, že začne fungovat téměř okamžitě. Například SEO funguje až za několik týdnů (spíše měsíců). Na PPC reklamně je dobré, že si můžete vybrat přesnou lokalitu, ve které chcete, aby se reklama zobrazovala a perfektní také je možnost nastavit si přesná klíčová slova. Proto se bude reklama zobrazovat pouze na důležité dotazy.

6. Budujte databázi kontaktů

Návštěvníci nebudou váš web sledovat každý den, aby se dozvěděli, jestli je tam nějaká změna. Stejně tak nemusí být návštěvník okamžitě zákazníkem. V něj se stane až v budoucnu, ale jedině za předpokladu, že na sebe u vás nechá svůj kontakt, takže ho z něho musíte dostat.

Získávejte kontakty na své návštěvníky už při jejich první návštěvě. Nabídněte jim možnost přihlásit se k odběru novinek nebo nabídněte něco zdarma výměnou za email.

Co návštěvníkům nabídnout:

  • Prostou možnost odběru novinek
  • Lákavý obsah, dárek, ebook
  • Slevu na budoucí nákup

7. Využívejte současnou návštěvnost

Nesnažte se zbůhdarma nahánět návštěvníky na webové stránky. Zamyslete se nad tím, proč by měli na web přijít. Jdou si pro odbornou radu, hledají vaše služby, chtějí krást fotky, potřebují se o vás dozvědět více informací?

Vším tím zpracovávejte návštěvníky v zákazníky. Návštěvník se nemusí nutně stát zákazníkem okamžitě. Jednou bude vaše služby opravdu potřebovat a pak si na vás určitě vzpomene, ale jen za předpokladu, že u  vás našel to, co potřeboval. Já Vás sem na ten obsah také dostal za účelem, abych vám pomohl. Jenou si u mě třeba zaplatíte za služby. Nebo také ne, ale jsem rád, že jsem vám mohl pomoci.

8. Využijte sociální sítě

Tady dávejte pozor. Sociální sítě jsou dobrý pomocníkem, ale musíte se jim umět věnovat. Začátečníci často dělají chybu v tom, že si na stránku/profil nahrají inzerát a ten dokola opakují. Tohle na sociální síti nikoho nezajímá.

Naopak uživatelé na sociálních sítích se chtějí bavit. Tvořte příspěvky o tom, co děláte, ukazujte hodně fotografií, piště příběhy, pište rady. Nikomu nic nevnucujte. To na Facebooku a i na jiných sítích funguje.

Dávejte si pozor na placenou reklamu na sociálních sítích. Například Facebook má propracovaného původce placenou reklamou, se kterým nastaví a spustí reklamu asi každý. Taková reklama jsou většinou vyhozené peníze.

Na Facebooku nejde reklamu přesně zacílit (podle klíčového slova), cílíte na skupinu obyvatel. Tu sice můžete přesně specifikovat, ale to nikdy neznamená, že zrovna potřebují vaše služby.

9. Video marketing aneb tvořte vlastní videa

Díky YouTube a dnešním moderním technologiím je jednoduché tvořit video obsah. Ono to popravdě tak jednoduché není, protože potřebujete diváka zaujmout, aby na vaše videa koukal. Pokud jim ale poskytnete dostatek zajímavého obsahu, tak tím jednak podporujete svoji značku, ale také návštěvnost webových stránek.

Podle statistik je na YouTube už přes 77 % uživatelů internetu. To je neuvěřitelná masa lidí, kterou můžete získávat na svoji stranu.

Na YouTube to samozřejmě nekončí. Pokud se ve tvorbě videí najdete, tak tady máte další videokanály jako Facobook Stories, Instagram a další.

10. Využívejte současný obsah pro vznik nového

Na webu jde sice obsah vytvářet donekonečna, ale nemusí to být vždy žádoucí. Čím více obsahu na webu je, tím větší práce s tím může být. Tím vás nechci odrazovat, ale je potom potřeba dávat pozor na duplicity (podobná témata), aktualizace obsahu a podobně.

Teď si představte, že ten perfektní článek, který na webu máte, můžete vzít a použít pro tvorbu videa. Pokud totiž máte nějaký hodně čtený článek, tak u něho máte jistotu, že uživatele zajímá. Vytvořte na toto téma video, příspěvky na sociální sítě, rozešlete maily.

Dnes jsou hrozně populární podcasty. Jestliže se na to cítíte, začněte tvořit podcasty. Zase pro to můžete použít články a témata z webových stránek. V podcastu se vám nabízí možnost to více rozvést do hloubky. Podcastem podpoříte návštěvnost webu a naopak.

11. Aktualizujte starý obsah

Obsah na webu může zastarávat. Je to sice šokující, ale je to tak.

Jak se to může stát? Před 5 lety jste napsali článek na nějaké téma. Za tu dobu vznikla na internetu desítka článků na stejné téma. Tyto články jsou jednak aktuálnější, ale také lepší, protože se mohly inspirovat u vás. Je potřeba aktualizovat historický obsah a obhájit si své místo ve vyhledávačích.

„Historická optimalizace je taktika nejvhodnější pro blog, který existuje již několik let, protože potřebujete 1. generovat značný objem organického vyhledávání, 2. získat kritické množství odběratelů blogu a sociálních sítí. mediální sledující a 3. mít k dispozici velké úložiště starých příspěvků,“ říká Pamela Vaughan ze společnosti HubSpot.

Stejně tak to dělám já na webu Pajskr.cz. Teď, když píšu tyto řádky, tak vlastně aktualizuji obsah, který vyšel v roce 2019, prošel aktualizací v roce 2022 a teď dělám jeho obrovskou aktualizaci v roce 2024. Očekávám od toho dramatický nárůst návštěvnosti u tohoto článku.

12. Pracujte na lokálním SEO

Lokální SEO pracuje s místními vyhledávanými frázemi. Uvedu příklad. Máte kamennou prodejnu, kancelář nebo pobočku v nějakém městě? Tuto službu pravděpodobně vyhledávají lidé se spojením slov – klíčové „slovo+město“. Já mám pro tyto účely podstránku tvorba webových stránek Praha. Díky této podstránce mohu nabídnout firmám z Prahy lepší vstupní stránku, která přesně odpovídá jejich záměru vyhledávání.

Dobrý začátek je zaregistrovat svoji firmu na Google Moje firma a také na Firmy.cz. To jsou servery, které pomáhají zákazníkům lépe vyhledávat firmy a služby v jejich okolí.

Pamatujte na to, když vytváříte vstupní stránky pro konkrétní lokální výrazy, tak zákazníci často očekávají, že se s vámi v této lokalitě mohou sejít. Takže jaké nemám problém jít s klientem na schůzku kvůli tvorbě webu v Kladně, tak nemám problém jet za ním do Prahy.

13. Vnitřní propojení stránek

Také se tomu říká interní prolinkování. Když už dostanete návštěvníka na webovou stránku, tak je vaším cílem přimět ho, aby na stránkách pokračoval dál na další stránky. K tomu jsou interní odkazy velmi důležité. Podívejte se, kolik odkazů na podstránky mám já v tomto článku.

Když návštěvníka přimějete jít na další stránku, je pravděpodobnější, že se k vám vrátí znovu číst a jednou třeba objedná vaše služby, protože se s tím vším nechce trápit sám.

Interní prolinkování také slouží k podpoře vnitřních stránek webu. Ty se díky tomu mohou dostat ve vyhledávačích výš před ostatní. To má za následek zvýšení návštěvnosti webových stránek.

Jak na monitoring zvýšené návštěvnosti?

Kvůli vyhodnocování obsahu a jednotlivých návštěv je důležité monitorovat návštěvy na webu. Zvýšení návštěvnosti webu je jedna věc, ale skutečná hodnota návštěvníka je věc druhá. Návštěvnost musí být:

  • Relevantní. Tedy opravdu cílená návštěvnost webu.

Monitoring návštěvníků pak sledujte nějakou službou, která dokáže zaznamenat pohyb uživatele po webu. Dnes skoro všichni používají bezplatnou službu od Google. Google Analytics.

Monitoring zvýšené návštěvnosti v Google Analytics
Domovská stránka Google Analytics

Vidíte, že způsobů a variant, jak zvýšit návštěvnost vašich stránek, je opravdu mnoho. Většinou se točí kolem tvorby obsahu, který je nápomocný nebo zábavný pro návštěvníky.

Potřebujete být víc vidět na internetu? Chcete získávat dobré pozice a cílenou návštěvnost z vyhledávačů Google a Seznam? Dobrý SEO konzultant vám pomůže se získáváním návštěvnosti z vyhledávačů, ale také s jejím využitím v rámci webového projektu. Přestaňte se schovávat před zákazníky.

Návštěvnost webu je důležitá

Řešit návštěvnost webu je důležité, ale často se na to zapomíná. Přitom na návštěvnosti je závislý úspěch webových stránek. Myslete na to už před samotnou realizací webu, ale nezapomínejte budovat návštěvnost i teď, kdy máte webové stránky v provozu. Vyzkoušejte jednu z těchto metod nebo kombinujte více způsobů při budování návštěvnosti. V budoucnu se vám to bohatě vrátí na tržbách.

Podobné příspěvky