Tvorba webových stránek krok za krokem

Dneska má svoje webové stránky každá mateřská školka. Provozovat firmu bez webových stránek není skoro možné. Zákazníci vás hledají na internetu a vy tam nejste. Utečou ke konkurenci. Krok za krokem vám ukáži, jak na to. Dobudete tenhle nepřátelský svět internetu svými stránkami?

Je pravda, že softwaru, aplikací a návodů na tvorbu webových stránek se na internetu nachází hromada. Pro tvorbu webových stránek pro malou firmu nepotřebujete znát programovací jazyk ani HTML nebo CSS. Pravda, jejich znalost vám často ušetří spoustu času.

Tvorba webových stránek HTML kód

Tady je návod na tvorbu firemního webu krok za krokem.

Jaký mají webové stránky účel

Webové stránky obecně slouží, jako prostor pro poskytování informací o vaší firmě nebo jako platforma pro e-shop.

Nezáleží na tom, jestli vytvoříte jednostránkový web nebo rozsáhlou firemní prezentaci. To nejdůležitější, co musíte udělat, je napsat o tom, co děláte. Dávejte pozor ať je to v běžných slovech a ne odborným žargonem, který se používá mezi profesionály.

Zamyslete se nad tím, co může vaše potencionální zákazníky zajímat. A to jim na firemní webové stránky napište. Jedině tak uspokojíte jejich potřeby.

Vyberte název domény

Druhý krok, je výběr správného názvu domény.

Název domény je to nejdůležitější, co vaše webové stránky potřebují. Pokud míříte vysoko. Určitě zapomeňte na bezplatné služby, které vám nabídnou doménové jméno ve tvaru vasefirma.borec.cz nebo vasefirma.webnode.cz a tak dále.

Myslete na uživatele a na další propagaci webových stránek. Na automobilu, letáku nebo vizitce bude lépe vypadat webová adresa ve tvaru vasefirma.cz.

Musíte se rozhodnout i pro samotnou koncovku domény. Firmy, které nemají globální ambice určitě sáhnou po koncovce .cz, ale pokud má vaše firma mezinárodní klientelu, pak zvolte koncovku .com nebo dokonce můžete mít pro každý stát, kde působíte, jeho vlastní koncovku. Maďarsko .hu, Slovensko .sk, Německo .de.

Tvorba webu-registrace domény

Doménové jméno vám pomůže zaregistrovat člověk, který vám tvoří web. Pokud si chcete web vytvořit opravdu sami. Můžete doménu registrovat například u Forpsi.com.

Vyberte webhosting

Webhosting, je místo kde budou uloženy soubory webových stránek. Webhosting se postará o to, že bude váš firemní web přístupný všem uživatelům z celého světa.

V závislosti na vašem rozpočtu pak zvolte hostingovou službu.

Čím náročnější webové stránky budou, tím lepší musí být hostingové služby.

Pozor se musí dát na výpadky a rychlost, protože vyhledávače, jako Google, mohou web penalizovat za dlouhou dobu odezvy nebo pomalé načítání.

Když se jako nováček v této problematice neorientujete. Je lepší se na někoho obrátit nebo vybírat hosting podle referencí. Já jsem spokojený s hostingem Ebola.cz.

Kdyby vám webhosting nevyhovoval, vždy je možné přesunout webové stránky jinam. To se může stát i v případě, že se stránky rozrostou natolik, že už jim jednoduchý hosting nebude stačit.

Tvorba webových stránek

Samotnou tvorbu webových stránek musí předcházet rozvaha, co na stránkách chcete mít. Většinou to bývají služby, produkty, ceníky, otevírací doba, kontakty, fotogalerie a další. Prostě všechny věci, které jsou návštěvníkům stránek užitečné a řeknou jim víc o tom, co děláte.

Všechny položky nakonec rozdělte do jednotlivých podstránek. Je to kvůli přehlednosti webových stránek.

Položky menu nazývejte pravými názvy – Služby, Ceník, Kontakt.

Tvorba webu_položky menu

Výběr barev pro webové stránky. Určitě je dobré volit barevné kombinace, které nejsou na první pohled nepříjemné. Pro výběr barev, pro webové stránky, se můžete v samotném firemním logu. Dělá to tak většina firem, protože je to znamení, podle kterého vás zákazníci rozlišují od konkurence.

Strategie stránek. Ujistěte se, že máte na stránkách jasně napsané a umístěné výzvy k akci. Jsou to tlačítka nebo nápisy „Kup teď“, „Nezávazná poptávka“ atd. Všechno, co návštěvníkům říká, co mají udělat.

Automatizace. Určitě je dobré firemní stránky často aktualizovat. S častou aktualizací vám pomůže nějaký redakční systém. Já nejraději používám WordPress nebo GetSimple. Redakční systém vám pomůže se správou a aktualizací stránek, protože nebude nutné zasahovat do kódu.

Používejte autentické fotografie. Na internetu najdete spoustu fotobank (Pixabay), které nabízí profesionální fotografie zdarma. Fotografie jsou sice velice povedené, ale vypadají nedůvěryhodně. Raději použijte své vlastní fotografie, které vám nafotí profesionální fotograf.

Napište lákavé texty

Texty musí prodávat, jinak si na sebe nevydělají. Text musí zaujmout během pár vteřin. V opačné případě návštěvník klikne na tlačítko zpět a odejde.

Když se na psaní textů pro stránky necítíte, je dobré se obrátit na profesionála, který má v psaní pro webové projekty zkušenosti. Takový člověk se odborně nazývá copywriter (textař). Určitě bude vědět, jak text napsat, aby byl pro návštěvníky zajímavý a poutavý.

Otestujte webové stránky a publikujte je

I zkušení vývojáři webových stránek udělají chybu. To není žádným tajemstvím. Proto mají velké agentury své testovací týmy, které jsou placeny za odhalování chyb na webových stránkách.

Webové stránky malé firmy takové testy nepotřebují.

Stejně je dobře si před publikování webových stránek projít všechny texty, kliknou na všechna tlačítka a odkazy. Je to kvůli většímu klidu a také, aby vám zákazníci nepadali do chybových stránek.

Propagace webových stránek

V posledním kroku, je nutné zmínit propagaci stránek. Samotné vytvoření a publikování webových stránek nestačí k tomu, aby na ně začali chodit návštěvníci a potencionální zákazníci. Webové stránky potřebují propagaci.

Propagace webových stránek je možná pomocí internetu, ale i za pomoci tištěných médií, rádiových spotů nebo obyčejných vizitek.

Propagace na internetu

Většinou klientům radím, aby vytvořili firemní stránky na Facebooku a tam sbírali své zákazníky. Facebook vám pomůže s oslovováním a rozšiřování svého zákaznického kmene.

PPC reklama, je placená reklama v internetovém vyhledávání. V začátcích podnikání je velice vhodná, protože vám rychle přivede klienty. U PPC reklamy se patrně bez specialisty neobejdete.

Propagace stránek PPC

Údržba webových stránek

Webové stránky se musí udržovat. A to jak po technické stránce, tak po obsahové.

Když zvolíte pro tvorbu svých stránek systém WordPress budou vám přicházet aktualizace s železnou pravidelností. To je jeho nesporná výhoda a také důvod, proč ho na klientských stránkách používám.

Firemní webové stránky je důležité udržovat zejména po obsahové stránce. Dopřejte návštěvníkům čerstvý a zajímavý obsah. Podělte se s nimi o dění ve vaší firmě, co nového jste přinesli na trh, nebo návody, jak používat vaše produkty.

Tvorba a spuštění webových stránek zabere spoustu času, který musíte strávit studiem, přípravou a testováním. Vždy si musíte položit otázku. Vyplatí se mi tvořit webové stránky sám, nebo bude lepší investovat do profesionálních webových stránek?

To záleží jen na vás.

Jarda Pajskr

Zobrazit příspěvky od Jarda Pajskr
Jsem pisálek se zájmem v online marketingu, SEO, WordPressu a těch ostatních cizích slovech. Třeba v copywritingu. Zkušenosti jsem sbíral kde se dalo. Teď je vkládám do klientských projektů. Určitě jste si všimli, že mám smysl pro humor. To je znamení, že se se mnou dělá fakt dobře.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Skočit na začátek stránky