Webový copywriter Jarda Pajskr

Web copywriter

Web copywriter píše texty i reklamní materiály pro webové stránky nebo eshopy, aby podpořil jejich obchodní růst a uživatelskou přívětivost. Čtivým obsahem v podobě lákavých textů se snaží zapůsobit na lidské emoce, které pak využívá k naplnění určitého obchodního cíle webu.

Je to vlastně textař, který se zabývá oborem copywritingu pro webové stránky, eshopy a služby. Tak jako já.

Ačkoli se může zdát, že webový copywriter je vlastně normální copywriter, tak zdání může klamat. Psaní pro web je odlišná disciplína, která musí plnit pravidla použitelnosti a přístupnosti textů na webu.

Pokud požádáte obyčejného copywritera o texty pro web, tak vám většinou dodá články a textové materiály plné plytkých frází, metafor a jiných slovních kudrlinek, které čtenáře webu zdržují od podstatných informací. Z textů, které jsou úspěšné v tištěných médiích, se v online prostředí stává nepoužitelný blasat, který nedokáže zaujmout návštěvníky webu.

Web copywriter a jeho znalosti

Pokud pomineme znalost pravopisu, tak by měl mít dobrý webový textař znalost optimalizace pro vyhledávače (více v SEO pro web). Měl by vědět, co je základem content UX nebo, jak lidé na internetu čtou. Na to se váže například model stupňového působení propagace AIDA (více na Wikipedii) nebo STDC framework (pěkné vysvětlení STDC od Seznamu). Na základě svých znalostí pak napíše texty, které vypadají obyčejně, aby v nich čtenáři nerozpoznali sebemenší marketingový trik, ale jsou přitom neskutečně efektivní při realizaci cílů.

Pro web copywritera jsou podstatným ukazatelem čísla. Ty jsou alfou i omegou. Čísly se měří úspěch textů, který se dá stupňovat A/B testováním titulků, podnadpisů i vizuálních prvků textu.

Jak vám pomůžu

Texty pro web (web copywriting), které pochopí i malé dítě – Dokáži i ty nejsložitější věci vysvětlit tak jednoduše, že jim porozumí i úplný laik. A to je důležité, protože většina zákazníků nemá hluboké znalosti o vašem oboru. Většinou chtějí vědět, co pro ně uděláte a pak už vytahují peněženku.

Mikroweby a prodejní stránky – Sebelepší produkt nebo služba potřebují prodejní podporu. Mikro stránky jsou na to přímo stvořené. Zachytí zákazníka a plní váš obchodní cíl. Ale bez vymazlených textů to nejde.

Konzultace nápadů – Podívám se na vaše texty nezaujatým úhlem pohledu, abych vyzdvihl podstatné informace nad ty ostatní. Takové texty pak přitáhnou zákazníka.

Pojďte to se mnou zkusit. Jasně jdu na to.

Diskuze

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *