Jak na SEO Optimalizaci – webu a eshopu

Návštěvnost z vyhledávání je pro řadu webových projektů klíčová a závisí na ni podíl jejich komerčního úspěchu. Jak na SEO optimalizaci? Když chcete získávat návštěvnost z vyhledávačů, tak se optimalizaci nevyhnete. Odměnou vám bude větší návštěvnost na webu a více objednávek v eshopu.

5 fází, jak na SEO optimalizaci
SEO – optimalizace pro vyhledávače je jako skládačka

Co je cílem SEO – optimalizace pro vyhledávače

Cílem je přesvědčit vyhledávač o relevantnosti vašich stránek nebo eshopu k určitému tématu. Díky tomu váš projekt bude dosahovat vyšších pozic ve vyhledávačích a získávat správnou návštěvnost z vyhledávačů. Nebudou k vám chodit zbloudilí návštěvníci, ale přesně cílení zákazníci.

SEO není raketový obor, takže si ho zvládnete dělat sami. Nicméně, budete k tomu potřebovat hodně času na studium a testování přínostnosti jednotlivých pokusů. Uděláte u toho 100% řadu chyb, protože s vidinou rychlých výsledků se necháte nachytat na různé SEO mýty, které na internetu naleznete. Je potom jen otázka, jestli bude lepší, když vám pomůže SEO konzultant nebo si budete hrát se SEO – optimalizací sami.

Pokud o SEO nic nevíte, tak si učitě přečtěte můj článek Základy SEO.

Jak na úspěšnou SEO optimalizaci

1. Udělejte si dlouhodobý plán

SEO – otimalizace pro vyhledávače je běh na dlouho trať. Nemůžete očekávat, že vám začne fungovat okamžitě. Na webu Google se píše, že výsledky uvidíte nejdříve po 4-6 měsících (Potřebujete optimalizátora pro vyhledávače? Google). Z vlastní zkušenosti vím, že čím konkurenčnější obor, tím déle budete na výsledky čekat.

Udělejte si dlouhodobý plán (půl rok, rok, dva, tři), který se zabývá všemi částmi SEO problematiky.

  • Jaký obsah budete budovat?
  • Kdo ho bude tvořit?
  • Má ten člověk povědomí o SEO?
  • Jaká jsou důležitá klíčová slova a fráze?
  • Kde budete obsah publikovat? (eshop, blog, podpůrný web)
  • Jak podpoříte obsah? (získávání odkazů, emailing, sociální síte, reklama)

Více o tom, jak zviditelnit web, protože zviditelňování jde ruku v ruce se SEO.

Rozvržení plánu určitě nedělejte na dobu delší jeden rok, protože ho budete určitě předělávat. Ale půl roční plán si udělejte určitě. Až vám přibude další práce a nebudete vědět, kam dřív skočit, tak se vám půlroční plán obsahu bude hodit.

2. Budujte důležitý obsah

SEO – optimalizace se točí kolem obsahu. Někdo se snaží získávat zákazníky snižováním cen a ti chytřejší pro to používají jiné efektivnější metody.

Zákazníky z vyhledávání přivedete jedině obsahem. Kvalitní textový obsah, který se neschovává na konci 3 stránky vyhledávače. Takový obsah je potřeba vyladit a dolaďovat na základě dalších získaných dat z analytiky. Jak psát SEO texty. Jedině takový obsah je srozumitelný a líbívý pro zákazníky. A co se líbí zákazníkům, to se bude líbit i vyhledávačům.

Obsah na stránkách musí dávat smysl. Když se vás zeptám, proč je tady tahle stránka, tak vy budete vědět přesnou odpověď. „Protože to návštěvníky zajímá. Protože to vyhledávají a dává to smysl našemu byznysu.“

3. Nedělejte všechno sami

Určitě vás napadlo udělat si všechno kolem SEO samostatně. Je to trochu nesmysl. S roztoucím počtem zakázek a objednávek na to prostě nebudete stačit. Pak bude zahálet buď obchod nebo SEO optimalizace. Když zanevřete na jednoho z toho, to druhé se zhroutí také. Psaní textů se může věnovat copywriter, který vím, co kde napsat. A na webu vám nejlépe pomůže web copywriter. Tím vám ubyde asi největší starost s budováním obsahu. Na získávání odkazů jsou zde linkbuideři, na reklamu PPCčkaři a tak dále.

4. Udržte návštěvníka co nejdéle na stránkách

Moderní pojetí stránek se točí kolem rychlého odbavení návštěvníka. V ideálním případě by měl dostat okamžitou odpověď na svůj dotaz a pak odejít. Pokud nedojde ke konverzi (nákup, objednávka), tak se návštěvník dostal na neprodejní stránku a v takovém případě je důležité ho zpracovávat co nejdéle. Servírovat mu další obsah v podobě odkazů, aby se proklikl na další (už projdení) stránku.

Jak s takovým obsahem pracovat vám pomůže STDC framework, který pracuje s návštěvníky v jednotlivých nákupních fázích.

5. Zlepšujte technické zázemí webu/eshopu

S růstem návštěvnosti a obsahu webu se objeví další problémy jako pomalost načítání, nepřehledný obsah, nepřehledná mobilní verze stránek.

Jak zvýšit návštěvnost webu se dočtete v mém minulém článku.

Kvalitnější webhosting a odladěný redakční systém vám pomohou s rychlostí načítání stránek. Rychlost je jedním s důležitých faktorů moderní SEO optimalizace a hraje významnou roli v uživatelské přívětivosti stránek. Web, který se bude dlouho načítat návštěvník pravděpodobně okamžite opustí.

Závěr

Toto je 5 fází, jak na SEO – optimalizaci pro vyhledávače, kterou zvládnou i začátečníci. Tyto fáze se větví do dalších a dalších fází, které zahrnují další obory. Když už začínáte s optimalizací, tak se nenechte zlákat k rychlým výsledkům nebo službám, které slubijí SEO garanci. Nakonec byste stejně splakali nad výsledkem. Věřte mi.

Diskuze

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *